Moldtelecom a lansat un centru performant de management al reţelei - Network Operation Center
06 Octombrie 2011

Operatorul naţional de comunicaţii S.A.”Moldtelecom” a inaugurat joi, 6 octombrie curent un centru performant de management al reţelei - Network Operation Center (NOC), aceasta fiind cea mai avansată soluţie de identificare şi rezolvare a deranjamentelor la nivelul infrastructurii reţelei de telecomunicaţii din R.Moldova.  

 

  

Nivelul 1 al centrului de monitorizare a reţelei, lansat într-un local unic construit, este parte a strategiei Moldtelecom - Clientul şi necesităţile acestuia pe primul loc şiacordă prioritate rezolvării corecte şi rapide a oricărui aspect tehnic care influenţează calitatea serviciilor prestate la nivel central, precum şi crearea bazei de date pentru analiza performanţei reţelei.

 

Printre primii vizitatori ai noului centru Network Operation Center (NOC) au fost personalităţi notorii din domeniu, precum Pavel Filip, Ministrul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor, Vladimir Russu, Director General al companiei Accent Electronic, reprezentanţi ai renumitelor companii Alcatel-Lucent, Quantrio Consulting şi ziarişti din presa naţională. 

  

 

În cadrul festivităţii de inaugurare a Centrului de Management Reţea, Vitalie Iurcu, Directorul General al S.A.”Moldtelecom” a subliniat „Prioritar pentru Moldtelecom este oferirea de servicii premium şi suport de calitate, avansarea companiei în relaţia sa cu clientul prin stabilirea unui dialog constructiv. Acest Centru de Management Reţea (NOC) va permite monitorizarea video a reţelei 24 ore pe zi, şapte zile pe săptămână, fapt ce va îmbunătăţi performanţa operaţională a companiei în asigurarea clienţilor noştri cu toate avantajele tehnologiilor moderne în timp real”. 

 

Prezent la ceremonia de deschidere oficială a Centrului NOC,Ministrul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, Pavel Filip, a declarat „Felicit compania Moldtelecom pentru această frumoasă realizare, care are scopul de a oferi clienţilor săi cele mai avansate şi calitative instrumente de comunicare. În ultima perioadă Operatorul naţional Moldtelecom demonstrează o evoluţie tot mai dinamică şi o atenţie sporită faţă de abonaţii săi, o dovadă elocventă în acest sens este lansarea primului Centru performant de management al reţelei de telecomunicaţii din republică. În acest context, îmi exprim convingerea că printr-o atitudine responsabilă faţă de clienţi şi printr-o facilitare permanentă a accesului la noile tehnologii informaţionale şi de comunicaţii vom asigura Moldovei o avansare rapidă spre o economie de piaţă europeană”.

 

„Practic, toate erorile generate în reţelele de hardware, cauzate ca exemplu de cabluri tăiate, probleme de software într-o anumită localitate, ce pot pune în pericol funcţionalitatea echipamentelor Moldtelecom sunt afişate pe ecrane video în centrul NOC, deficienţele sunt prelucrate, corelate şi personalizate în aşa fel, încât să fie posibilă determinarea în termen cât mai scurt a cauzei acestora, a explicat Directorul Centrului Operare şi Reparaţie Echipament Moldtelecom, Vasile Ropot.

 

 

Noua soluţie de monitorizare şi management centralizat a fost iniţiată în cadrul proiectului deimplementare a IFMS/NOC (Integrated Fault Management System (&)/Network Operation Center), care este lansată în regim de testare şi permite companiei Moldtelecom să monitorizeze dintr-un singur centru toată infrastructura sa de reţea: reţelele de cablu optic şi sistemele de transmisiuni, reţelele de transport DWDM/IPMPLS, IP domene, reţeaua de telefonie fixă şi ADSL, obiectele reţelei NGN, cu posibilitatea intervenirii prin intermediul managementului centralizat.

 

Serviciul de presă al S.A.”Moldtelecom”




despre companie   |   publicitate   |   cariera   |   calitatea serviciilor   |   sondaj   |   contacte   |   securitatea datelor   |   factura prin e-mail   |   fraude