Joi, 2 noiembrie, în intervalul orelor 21.47 – 23.34 au fost înregistrate cazuri de distorsiuni de imagine la difuzarea canalului TV8, care au fost declanșate de echipamentele tehnice aflate în sediul televiziunii. Pentru concretizare, vom prezenta toate detaliile tehnice relevante obținute în urma verificărilor efectuate.
Echipamentele și conexiunile Moldtelecom, care asigură transmisiunea semnalului de la studio-ul canalului TV8 către abonați, au funcționat corespunzător excluzând posibile pierderi de semnal.
Suplimentar, în momentul apariției distorsiunilor de imagine, echipele de specialiști tehnici Moldtelecom au intervenit și s-au implicat pentru a asigura transmisiunea de bună calitate a imaginii.
În acest scop, în momentul apariției distorsiunilor de imagine, s-a încercat de mai multe ori de a lua legătura cu responsabilii tehnici de la studio-ul TV8 pentru a identifica sursa problemei, care în urma verificărilor interne a fost localizată în studioul canalului TV8. Ca răspuns, responsabilii au menționat că vor putea veni cu detalii despre problema dată doar pe parcursul zilei următoare.
Mai jos sunt prezentate probele de bună funcționare a echipamentelor Moldtelecom pentru a exclude informațiile eronate apărute în presă pe acest subiect.
Tehnologic, semnalul din studio-ul televiziunii este preluat de un Encoder (SDI-IP, 5Mbps) (nr.1 din schemă) care este interconectat cu un Punct de prezență Moldtelecom (nr.2 din schemă). Apoi, semnalul este preluat de rețeaua metropolitană și transportat până la centrala de bază al serviciului de televiziune Moldtelecom (nr.3 din schemă). Semnalul de aici este grupat cu alte posturi TV și transmis în rețeaua IPTV Moldtelecom.
Pentru a confirma buna funcționare a echipamentelor Moldtelecom prezentăm rapoartele tehnice ale acestora:
· Punct de prezență Moldtelecom (nr.2 din schemă):
Canalul TV8 este conectat în PoP-ul (10.202.6XX.XXX) de pe adresa str. Aleco Ruso XX Timpul de bună funcționare este mai mult de 6 săptămâni:
Huawei Versatile Routing Platform Software
VRP (R) software, Version 5.70 (Sxxxx Vxxxxxxxxx)
Copyright (C) 2003-2013 HUAWEI TECH CO., LTD
Quidway xxxxx-xx Routing Switch uptime is 6 weeks, 6 days, 1 hour, 20 minutes
EFFE 0(Master) : uptime is 6 weeks, 6 days, 1 hour, 19 minutes
La același punct de prezență sunt conectate și alte canale TV, la care nu au fost înregistrate disfuncțiuni.
· Centrala de bază a serviciului de televiziune Moldtelecom (nr.3 din schemă) înregistrează și păstrează timp de câteva zile toate datele privind funcționarea sistemului DCM (preluare/grupare/emitere posturi). La canalul TV8 în ultimele zile sunt constatate erori doar în intervalul orelor 21.47 – 23.34 din data de 2 Noiembrie (cu o periodicitate fixă).
· Pe Encoder-ul (SDI-IP, 5Mbps) (nr.1 din schemă) din studio nu au fost depistate probleme, dar în momentul distorsiunilor de imagine a canalului TV8 a fost înregistrat un bitrate mic de pe sursa din studio (0.95Mbps din 5Mbps setați pentru un mod bun de funcționare)
Moldtelecom practică preluarea canalelor prin fibra optică și dublarea lor prin medii alternative cum ar fi prin satelit, eter, sursa Radiocom. În momentul apariției distorsiunilor, semnalul este setat să treacă automat la sursa alternativă fapt care s-a produs ieri de câteva ori. Sursa alternativă este de regulă de o calitate mai joasă (bitrate 2Mbps). Durata trecerii semnalului din sursa de bază în sursa alternativă este în jur de 30 de secunde.
Prin urmare, problema identificată cu privire la oscilaţiile de imagine a fost localizată în cadrul studio-ului canalului TV8, soluționarea căreia nu vizează responsabilitatea Moldtelecom.
În acest context, Moldtelecom solicită dezmințiri din partea canalului TV8 care a acuzat compania de provocare de distorsiuni, fără a verifica cu exactitate cauza apariției acestora.
Televiziune | 124 canale cu 28 HD |
Internet | 100 Mbps |
Preţ | 290 lei lunar |