Fraude

 

Moldtelecom înțelege cît de importantă este asigurarea protecției datelor cu caracter personal pentru clienții săi.

 

 

Cu scopul de a preveni situațiile în care abonații companiei devin ținta unor tentative de fraudă, ale unor persoane neautorizate care intenționează să obțină câștiguri prin metode ilicite și realizează acest lucru prin intermediul mesajelor scrise, apeluri telefonice, e-mail sau alte mijloace de comunicare venim cu o serie de recomandări practice:

 

Protejarea dispozitivul mobil și a conturilor deținute

 

  • Setați parole de blocare a telefonului
  • Modificați PIN codul inițial setat pe cartela SIM
  • Nu păstrați detalii personale, cum ar fi parole sau coduri PIN în mesaje SMS, e-mailuri sau notițe
  • Deconectați Bluetooth-ul atunci când nu îl utilizați
  • Nu lăsați fără atenție telefonul mobil cu cartela SIM
  • Nu culegeți de pe dispozitivul dvs. mobil diverse coduri pentru a beneficia de anumite oferte,
  • Nu utilizați aplicații necunoscute și neautorizate pentru verificarea plăţilor efectuate de dumneavoastră sau pentru verificarea funcţionalităţii serviciilor de care beneficiați
  • Setați parole complexe la conturile web. Este recomandat ca parolele să conțină cel puțin 9 caractere formate din litere și cifre dintre care cel puțin o litere majusculă și un simbol special.

 

Oferirea de premii sau bonusuri

 

  • Nu daţi curs solicitărilor din partea persoanelor necunoscute care vă anunţă că aţi câştigat un premiu şi vă solicită pe lângă informaţia referitoare la datele din buletinul de identitate, accesarea anumitor coduri, furnizarea informaţiei referitoare la conturile bancare sau alte informaţii confidenţiale (parole personale de acces la contul de abonat etc.), inclusiv evitați să accesați link-urile și popup-urile de acest gen.
  • Nu răspundeţi solicitărilor de a efectua plata urgentă a unor sume de bani pentru a intra în posesia unor premii câştigate în cadrul campaniilor organizate de Moldtelecom.

 

Apeluri și  SMS de la numere necunoscute

 

  • Nu reveniți cu apel la numerele necunoscute în special internaționale pentru că riscați să pierdeți minutele din cont sau să fiți taxați extra cost.
  • Nu accesați link-urile primite prin sms sau e-mail, deoarece acestea pot duce la virusarea dispozitivului și extragerea datelor stocate în el.

 

Achiziționare cartele de reîncărcare

 

  • Nu acceptați achiziționarea cartelelor de reîncărcare prin metode nesigure altele decât cele autorizate, precum și nu comunicați codurile de reîncărcare a cartelelor cu scopul de a primi diverse premii, bonusuri sau  facilităţi.

 

Pagini web neautorizate

 

 

 

Moldtelecom nu solicită sub nici o formă clienților săi informații cu privire la coduri de reîncărcare, conturi bancare sau plata urgentă a unor sume de bani cu scopul de a vă oferi premii din cadrul unei promoții organizate de companie.

 

Ca să vă asigurați de veridicitatea informațiilor cu privire la promoțiile curente ale Moldtelecom accesați paginile www.moldtelecom.md și www.unite.md sau apelați gratuit Serviciul Suport Clienți la numărul scurt 1181. 

 

În cazul în care identificaţi o tentativă de fraudă prin metodele enumerate mai sus sau oricare alt mijloc de comunicare ce conține un mesaj suspect, vă rugăm să ne informați despre aceasta printr-un e-mail la adresa fraud@moldtelecom.md sau la numărul 1181.


despre companie   |   publicitate   |   cariera   |   calitatea serviciilor   |   sondaj   |   contacte   |   securitatea datelor   |   factura prin e-mail   |   fraude